MEDYA HABER
Search

BBC SPİKERİNİN TACİZ DAVASINDA KARAR

 Ekim 2011'de 84 yaşında ölene kadar BBC'de ''Top of the Pops'' adlı program başta olmak üzere birçok programda sunuculuk yapmış olan Jimmy Savile hakkında bir süre önce küçük çocuklara yönelik cinsel tacizde bulunduğu yönünde iddialar ortaya atılması üzerine İngiliz polisi soruşturma başlatmıştı. İngiliz polisi tarafından soruşturmaya ilişkin ilk yapılan açıklamada Savile'in, yaşları 13 ile 16 arasında 30 kadar genç kıza cinsel tacizde bulunmuş olabileceği bildirilmişti.
     Ancak daha sonra çok sayıda kadın ve erkeğin, BBC'de uzun yıllar çeşitli müzik ve çocuk programlarında sunuculuk yapmış olan Savile'in kendilerine çocukken tacizde bulunduğu yönündeki açıklamalarının ardından soruşturmayı derinleştiren polis tarafından yapılan açıklamada, Savile'in kurbanı olması ihtimali bulunan kişilerin sayısının 200'ü aştığı belirtilmişti. İddiaların ilk su yüzüne çıkmaya başladığı sıralarda Savile'in yaşadığı evi gösteren tabelanın üzerine ''tecavüzcü ve sübyancı'' kelimelerinin yazılması üzerine ailesi ünlü sunucunun adının yazılı olduğu tabela ile Kuzey Yorkshire'da adının verildiği sokağın tabelası ve mezar taşını kaldırtmıştı.
 
BBC'de yayınlanan Newsnight programının editörü Peter Rippon da Savile hakkındaki iddialara ilişkin 2014 Aralık ayında yapılan bir belgesel filmin yayınlanmasını engellediğinin anlaşılması üzerine görevinden istifa etmek zorunda kalmıştı. Entwistle Rippon'ın istifasının ardından yaptığı açıklamada kurum adına özür dilemişti. Ölümünün ardından, eksantrik olsa bile halk tarafından sevilen bir sunucu olarak övgüler alarak, yürüttüğü bağış kampanyaları nedeniyle şövalyelik unvanına layık görülen Savile, İngiliz kamuoyunun yakından tanıdığı bir simaydı.

Dame Janet Smith tarafından yürütülen kapsamlı soruşturma sonunda yayımlanan raporda, 1960'lardan başlayarak, 72 kişiyi taciz eden Savile’in bu kişilerden 8'ine tecavüz ettiğini, Hall'un ise 21 kişiyi taciz ettiği belirlendi.

Soruşturmayı yürüten Dame Janet Smith, “Savile ve Hall dokunulmazdı” dedi. Bu iki isme hürmet edildiğini ve kanaldan ayrılmalarından korkulduğunu belirtti. Smith’e göre, ispiyoncu olarak etiketlenme korkusuyla birçok çalışan, yaşadıklarını yöneticilerine aktarmaktan çekindi. Soruşturma sonucunda, Savile hakkındaki şikayetlerin üst yönetime ulaşamadığı ama Manchester'deki BBC yöneticilerinin Stuart Hall'un davranışlarından haberdar olduğu sonucuna varıldı.

BBC ÖZÜR DİLEDİ
Raporun açıklanması dolayısıyla taciz mağdurlarından özür dileyen BBC Genel Müdürü Lord Tony Hall, "Bir seri tecavüzcü ve feci bir cinsel tacizciyi göz göre göre onlarca yıl BBC içinde barındılar" dedi.



nanomag

Türkiye'nin İlk ve Tek IP TV Kanalı olarak 2006 Yılında Kurulan fortuna TV Channel, Kadına Özel Erkeklere Güzel içeriğiyle Türkçe ve İnglizce yayınlarına medya haberlerini ekleyerek aralıksız devam ediyor.


0 fortunaTV.com Konu: “BBC SPİKERİNİN TACİZ DAVASINDA KARAR