SON HABERLER

[fortunaTV][bigposts]

MEDYA HABERCİSİ

[tv][bsummary]

MEDİKALİTE

[medikalite][bsummary]

SİNEMAGAZİN

[sinemagazin][bsummary]

AKTÜEL | BİLGİSEL | DOKÜMAN

[yaşam][bsummary]

SPOR HABERCİSİ

[spor][bsummary]

MÜZİKALİTE

[müzikalite][bsummary]

VIDEO

[video][bigposts]

KÖŞE YAZARLARI

[Köşe Yazarı][twocolumns]

INSTAGRAM FOTOLARI

TELE 1 BÖYLE DEVAM EDERSE TÜRKSAT'TAN DÜŞER

Tele1'in kuruluş süreciyle ilgili detaylı yazı ve haberlerimiz alt satırlarda yer almaya devam ederken, geçmişte televizyon camiasında çok konuşulan ''Erdoğan prompter arızası'' diye başlayan ve ilk defa bizim örnekler vererek ''aslında gerçeğin öyle olmadığını'' anlattığımız ve sonradan da bizi haklı çıkaran gelişmeleri alt başlıklarda okuyabilirsiniz. Kanalın skandal haberlerinin ardı arkası kesilmeyince her an karşınıza yeni bir haberi yorumlamak için çıkıyoruz. 

Bugün, (22.03.2020) devletimiz ülkemizde korona virüse karşı Dünyanın takdir ettiği olağanüstü bir çaba ve vatandaşlar birlik beraberlik içerisindeyken, yetkililerin ''duayı eksik etmeyen'' tüm Müslümanlardan ''manevi destek'' isteği için, TELE 1 Kanalı dini değerlerimize saldırarak ''Test yapmayı bıraktılar, dualı önleme geçtiler'' başlığı attı. Suistimali hangi ortam olursa olsun elden bırakmayan Tele 1, Çin'den getirtilen kitlerin de 1940 yılında Atatürk'ün sayesinde ücretsiz alındığını yazdı (Atatürk 1938'de öldü ve kolera salgını 2 yıl sonra ortaya çıktı.) Aslında işin özü şuydu. Türkiye, virüsü 15 günde teşhis edebilen kitleri elden çıkartarak, onun yerine Çin'den virüsü 3 günde teşhis edebilen daha hızlı bir kit satın aldı. Bu kadar basitti. Biz bu haberi (23.03.2020) revize ederken eş zamanlı olarak TRT EBA TV ekranlarında türbanlı öğretmeni gören Can Ataklı Tele 1'de bir skandala daha imza attı. ''Türbanlı öğretmenin ekranda rol model olarak öğrencilere gösterilmesi çok yanlış'' dedi. Biz de, ''Artık bu kadarına da RTÜK ''dur'' diyecektir herhalde'' demiştik. RTÜK gereğini yaptı ve yayın durdurma cezası verdi. Fakat Tele 1 mahkeme kararıyla cezayı kaldırttı. Kısa süre sonra bu sefer de gündüz vakti aksiyon filmi yayınladı ve yine RTÜK'le karşı karşıya kaldı. Tele 1 böyle devam ederse yayın yapmak için Türksat'tan başka bir uydu bulmak zorunda kalacak gibi. 



TELE 1 TV ''SİZ KİMİN TARAFINDASINIZ'' 

(05.03.2020) İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu, Türkiye-Yunanistan sınırında mültecilerin geçişleriyle ilgili açıklama yaparken, muhabirlerden birinden tepki çeken soru geldi. Tele1 muhabiri, ''Açıklanan mülteci sayısının gerçeği yansıtmadığını'' vurgularcasına Soylu'ya soru yöneltti. Soylu sert cevaplarla muhabire ''Siz kimin tarafındasınız'' dedi. ''O zaman İçişleri Bakanı Soylu yalan konuşuyor öyle mi oldu? Öyle mi? TELE1 televizyonu olarak bunu mu ima etmeye çalışıyorsunuz? Bir mantık olarak sana söyleyeyim sen de bil. Biz geçen sene 120 bin insanı buradan kaçarken yakaladık. Şimdi yakalamıyoruz. Sadece geçenleri sayıyoruz. Sınır karakollarımız kimin ne kadar geçtiğini ve öteki tarafa intikal ettiğini bilmelidirler. Yunanistan tarafına hizmet eden birisi olarak sana söylüyorum, biz Afrin'den İdlib'e ne kadar geldiğini Cerablus'a ne kadar geldiğini biz biliyoruz. Biraz gazeteciliğini iyi yaparsan, Birleşmiş Milletler de iyi biliyor. 45 yıldır kime hizmet ettiğiniz belli. Sen Yunan askerleriyle takıl" diyerek alanı terk etti.

TELE 1'İN KURULUŞ HİKAYESİ 
Türkiye'de yeni kurulacak hemen her tv kanalı, fortuna Medya'dan danışmanlık alıyor. Bu yüzden fortuna Medya'yı, piyasadaki herkes takip edip çok iyi bilir. Bunu niye vurguladığımı yazımın devamında anlayabilirsiniz. Şimdi yapıcı eleştirilerimize geçelim; Yine bir müşterimiz 2010 yılında tv kanalı kurmak için bizimle irtibata geçti. Aklında bir kanal ismi ve marka yoktu. Gereken plan projeyi yaptık ve önerdiğimiz isimlerden biri TELE 1 olmuştu. Fikir tamamen bize aitti ve sosyal medya hesaplarını ve web sitesini de açmıştık. Fakat o yatırımcı başka bir ismi tercih edince, biz de güzelim tele 1 tv ismini heba etmemek ve ileriye dönük planlarımız için kendimiz kullanmaya karar vermiştik. fortuna Medya olarak 9 Kasım 2010'da TELE 1 HD kanalımızı Dijital TV olarak yayına başlatmıştık. O günden beri yayınımız devam ediyordu. Planımız ileriye dönük olduğu için bir beklentimiz de yoktu ama tele1 kanalımızı satın almak için bazı teklifler geliyordu. Talepler geldiği için tele1 için daha çok zaman ayırmamız gerekiyordu. Buna vaktimiz olmadığı için bir süre sonra internete satılık tv ilanı bile vermiştik. Bizim 2010 yılından beri yayın yaptığımız TELE 1 TV, beğenilmeye başladıkça 2016 sonuna doğru birileri aynı isimle taklit web siteler açmaya başlamıştı. Bir tanesi Zonguldak'taydı. Hemen kendilerine ulaşıp, TELE1 ismini kullanmamaları konusunda uyarımızı yapıp, değiştirmelerini sağlamıştık. 

Aynı günlerde ABC TV diye piyasada duyulan grup için ''Amerikan ABC (EY Bİ Sİ) kanalı varken, bu ismi kullanamazlar'' yorumunu yapmıştım. Bu yüzden de fortunaTV'de haberini yapma gereği duymamıştım. Ardından kanala iş başvurusu yapanlardan gelen bilgilerde; ''Kendilerini çok büyük kanal olarak lanse ettiklerini ama maaş sorunu olduğunu, her şeyin ucuzuna kaçıldığını'' öğrendim. Aklımdan geçeni söyleyeyim, ''Boşuna haberini yapmayalım, kapanır bu kanal'' dedim. Fakat hiç beklemediğim bir şey oldu. Tarım Türk eski binasına yerleşip Kültür Türk TV frekansından yayına başladılar ve ismi TELE 1 oldu. Evet evet, bizim 2010 yılından beri fortuna Medya kanallarımızdan biri olan tele 1 işte! Çok şaşırdım ama ''Nasıl olur da bu ismi kullanırlar'' demedim. Çünkü, Amerikan ABC ismini kullanmaya kalkan bir zihniyet bunu da dener. Çok ciddiye almıyorum ama aynı isimle anılmamak adına ben ilk olarak, bize ait olan TELE1 facebook sayfasının ismini ve uzantısını değiştirmek istedim. Fakat ismi ilk kullanan biz olduğumuz için facebook isim değişikliğine izin vermiyor. Yani o kadar bize ait bir isim ki, bu yazının en sonundaki linkte de görüleceği üzere TELE1 facebook sayfasını bir türlü değiştiremiyoruz. Yanlışlıkla bize mesaj gönderen o kadar çok izleyicileri var ki bizi bıktırdılar ama ne yazık ki sayfamızın ismi değişmediği için kurtulamıyoruz. Gelen mesajların büyük çoğunluğu ülkesine hakaret eden, hükumete sallayan, bir sürü belge paylaşmaya çalışan ve nerede asılsız haber varsa bulup şikayet edenlerden oluşuyor. Bizim hesap böyleyken, uydudaki TELE1 kanalının mesaj kutusunu düşünemiyorum bile. Napalım? Facebook isim değişikliği yaptırmıyor biz de ciddiye almamaya çalışıyoruz. 



Geçmişte ciddiye alıp haberlerini yaptığım ama maaş krizleri ve kapanmalarıyla gündemden düşmeyen +1 TV, Sokak TV, SözcüTV, YurtTV vs. kanalın 2017 sürümü olan ÖZ YENİ TELE 1 TV için ilk günden maaş, işten çıkartma vb. konular kulislere yansıyınca pek uzun soluklu olmazlar diye düşündük. Halen alacaklı olan meslektaşlarımız var. Kapanan kanalların hepsinin ortak yanı da zannedildiği gibi muhalif olmaları değil, yüksek uydu kiralarını ödeyememeleri ve bununla birlikte saldırgan bir tavırla yayına başlamış olmalarıydı. Yoksa, her muhalif kanal kapanır diye bir şey yok, bunu önce bir aklınızdan çıkarın. Her zaman söylediğim gibi, zihniyeti her ne olursa olsun ''TV kanalı gibi değil, siyasi parti binası gibi yönetilen her televizyon kanalı er ya da geç batmaya mahkum olur.'' Televizyon sektöründe kötü haber tez duyulur ve nasıl başlarsan öyle gider. ABC Radyo TV Yayıncılık TELE 1 Genel Yayın Yönetmeni Merdan Yanardağ diyor ki; ''Merkez medyanın sinsi yandaşlığını kıracağız''. Bu söylem bana bir TV Kanalı yöneticisini değil, siyasi parti başkanlığını hatırlatıyor. İzleyici bu tür söylemlerden hoşlanmıyor, bunu bir türlü çözemediler. Çözemedikleri için de düşe kalka ilerliyorlar. İlk defa fortunaTV'nin paylaşacağı görüntülerde görüldüğü üzere TELE 1 Ankara şubesi faaliyete geçti. (Yeni gelişmelerde haberimiz güncellenir) 



TELE 1 PROMPTER ARIZASINDA ISRAR EDİYOR 
Bugün (5.6.2108) Haber 16 bülteninde akıl almaz bir sunum izledim. Herkesin bildiği gibi Cumhurbaşkanı konuşma esnasında bir süre duraklamış ve korumalarına, ''Napıyorsunuz, adam namaza gitmiş, geçsin yerine'' diye tepki vermiş ve konuğun yerine geçmesi için bir süre beklemişti. Olayın gerçekleştiği gün siyaset gereği farklı yorumlar yapılmış ve ''Prompter arızalandı, cam bozuldu konuşamadı'' şeklinde iddialar ortaya atıldı. Siyasiler bu tür atışmalarda bulunuyor zaten bunu biliyoruz. TELE1'de herkesin bildiği gibi benim de emin olduğum bir konu var ki prompter arızalansa bile önündeki metinden devam edebilir ya da (hayatını konuşma yaparak geçiren biri olarak) 3-5 cümleyle konuyu toparlayabilir. En amatör sunucuyu bile ekrana çıkarttığınızda metne bağlı kalmaksızın konuyu geçiştirerek yayını idare edebilir. Yazımızın fotoğrafında TELE1 spikerlerinin kağıttan okuduğu bir kaç sahne paylaştım. Bunu tüm televizyoncular biliyor ve Cumhurbaşkanı'nın o konuşmasında video görüntüleriyle birlikte her şey açık seçik görünmesine rağmen biz ve bizim gibi ''medyanın etik ilkeleri gereği'' gerçeği yansıtanların hepsine ''Yandaş medyanın aklama çalışması'' diye yorum yapmak televizyonculuğa ve haberciliğe leke sürmektedir. Sırf muhalif kanal görevini yerine getirmek adına ''Prompter arızası'' diye ısrar etmeniz ve buna inanmanız çok manidardır. Televizyonculuk hatırlatan bir TELE1 izleyebilmek dileğiyle. 

Yazıya yorumlarınızla katkıda bulunabilirsiniz. Bu da bizim gerçek TELE 1 TV https://www.facebook.com/tele1TVHD

5 yorum:

  1. Anonim10.4.20

    editör siz de çok taraflısınız, can ataklıya katılmasamda bir kanala bu kadar ağır ceza verilmesi doğru değil. Bence Haber kanalları içinde en kaliteli yayın yapan bir kanal. tüm maddi imkansızlıklara rağmen.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Biz işin televizyonculuk tarafındayız. Bir defalık bir durum olsa 'cezanın ağırlığı' konuşulabilir ama bir tv kanalı defalarca uyarı aldığı bir konuda sürekli ısrar ediyor ve tekrar etmeye devam ediyorsa RTÜK cezası kaçınılmazdır.

      Sil
  2. ABC ismiyle dünyanın herhangi bir yerinde tv kanalı kurmak yasak mıdır? Bildiğim kadarıyla Avustralya'da da ABC var.
    Fransız TV5 kanalı da marka değeri taşıyor ama ülkemizde böyle bir kanal mevcut.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Eğer isim ''Dünya geneli'' için yani global marka olarak alınırsa başka hiç bir ülkede kullanılamaz. ABC Avustralya 1947'de, ABC Amerika 1945'te kuruldu. Yakın tarihli oldukları için muhtemelen her ikisi de kuruluş aşamasında önce kendi ülkeleri için tescil ettirip, sonradan global marka olunca aynı ismi kullanabiliyor. Tabii ki logo farklı olmak zorunda. Türkiye'de benzersiz bir isimle tv kanalı kurduğunuzu varsayalım. İsim sadece Türkiye olarak tescil edilirse, bu ülkede hiç kimse aynı sektörde kullanamaz. Fakat global olarak tescil edilirse dünyada hiç kimse kullanamaz. ABC gibi kurumlar global olarak tescil ettirir. O yüzden başkası kullanamaz.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Sayenizde medyaya dair aydınlanıyoruz, yeni bilgiler öğreniyoruz. Selâmlar...

      Sil

Düzgün dille ve hakaret içermeden yazılan yorumlarınız, editör onayından sonra yayınlanmaktadır. www.fortunaTV.com