📺 MEDYA HABER

[tv][bsummary]

🎬 SİNEMAGAZİN

[sinemagazin][bsummary]

🎵 MÜZİKALİTE

[müzikalite][bsummary]

💎 MODERNİZE

[modernize][bsummary]

🔬 AKTÜEL

[Bilgisel][bsummary]

🗃️ DOKÜMAN

[Doküman][bsummary]

🚘 LANSMAN

[lansman][bsummary]

🏆 SPOR

[Spor Habercisi][bsummary]

🎤 RÖPORTAJ

[röportaj][twocolumns]

🚨 ALARM

[Alarm][bigposts]

GÜLSEVEN MEDYA GRUBU YENİ BİNAYA TAŞINDI

Bu haber ilk defa fortunaTV'de | İş insanı Necat Gülseven'e ait Gülseven Medya Grubu (Eski 3N Medya) bünyesinde, TV 100, Bizim EV TV, Show Radyo, Radyo Viva ve Medya Tava bulunuyor. TV 100 Kanalı'nın kuruluş aşamasında teknik ve resmi prosedürlerinin nasıl hazırlanıp yapılacağı konusunda sürekli bana danışan TV 100 yöneticileriyle o dönem sürekli görüşüyorduk. ''TV100'ün RTÜK başvuru formunun hazırlanması'' ve kanalın teknik kurulumuyla ilgili bir çok konuda destekleri veren bendim. Hatırlarsanız 29 Nisan 2019'a kadar teknik aksaklıklardan dolayı yayına tam olarak başlayamamışlardı. TV 100 yayına başladıktan sonra ise anlam veremediğim biçimde yöneticileri bir anda iletişimi koparmıştı. 


İşte o kuruluş aşamasındaki iletişimlerimiz ve yürüme mesafesi kadar yakında olmamız sebebiyle bir sempatim vardı. Fakat hiç ayrıcalık yapmadan yayıncılıkla ilgili eleştirilerim de oluyordu tabii ki. Çünkü işimiz bu! Ancak, eleştiriye açık olmayan TV 100 için Haziran 2023'te o sempatiyi kaybettim. ''Bizim yazımız TV100'ün itibarını zedeliyormuş'' kendileri öyle söylediler! Nasıl bir itibarsa, yayıncılık adına eleştiri yapılınca hemen zedeleniyor ama bizim yazdıklarımızı da kendi fikirleriymiş gibi harfiyen uyguluyorlar. Örnek olarak alt satırlarda okuyabilirsiniz; ''Viva TV çok önemli bir televizyon markasıdır'' diye söylemiştim. Yarın bir gün onu da yaparlar görürsünüz! 


fortunaTVcom 30 yıldır televizyon sektörüne yatırım yapanların itibar kazanması, bilgi ve tecrübelerimizden faydalanması için eleştiri ve tavsiyelerde bulunuyor. Kulaklarına küpe olanlar fayda görüyor, olmayanlar ise hatalar yapmaya devam ediyor. Artık benim için sıradan bir kanal olan TV100'ün kuruluş hikayesini anlatayım da itibarları zedelenmesin! 


Son bir hatırlatma yapayım. TV100 stüdyolarının içerisinde yer aldığı bina olan Profilo AVM satıldı ve 4 yıl sürecek bir yenileme çalışması için yıkılmaya başlandı. 


Böylece Gülseven Medya Grubu (3N Medya) da başka bir binaya taşınacak. Yeni yerleri hazırlanıyor. Bunu da yine ilk benden duymuş olun. (Yeni gelişmelerde haberimiz güncellenir) 


TV 10 NASIL TV 100 OLDU 

On Digital Medya Organizasyon ve Reklam Yapım Hizmetleri A.Ş olarak anılan TV 100 aslen Balıkesir'de TV 10 olarak kurulmuş bir kanaldı. ''10'' Balıkesir'in plaka numarasıdır. O dönem uyduya çıktığında aynı ismi kullanamayacağı için TV 100 Balıkesir kanalı olarak yayına devam etti. Çok sıkıntılı ve karmaşık bir satış süreci geçirdiğini yerel medya organlarında sürekli okuduk. (Halen o konuda yerel haberleri araştırıp okuyabilirsiniz.) O süreçte 2018'de Alican Değer'e satıldı. Sonra 3N Medya Grubu olarak Necat Gülseven TV 100 Kanalı'nın yeni sahibi olmuş ve Alican Değer de Genel Yayın Yönetmeni olmuştu. Kanalı, İstanbul Mecidiyeköy Profilo AVM içerisindeki merkezine taşıdılar. TV 100, Bizim EV TV, Show Radyo ve Radyo Viva bünyeye dahil oldu. 


TV 100 KANALI MUHALİF Mİ? 

TV 100, transferlere 2022 sonunda hızlı başladı ve yükselişini sürdürüyordu. Okan Bayülgen, Uğur Dündar ve son olarak Ece Üner de TV 100'ün transferleri arasına girdi. Seçim sürecindeki muhalif söylemleriyle tepki alan Kadir Çöpdemir de Show Radyo'ya dahil oldu. 2023'te Kübra Par da TV 100 ailesine katıldı. Başak Şengül de artık TV 100 ekranlarında yer alacak. Son olarak Gürkan Hacır ve Barış Yarkadaş da TV 100'le anlaştı. Transferler devam ediyor. 

Bir kanalın muhalif olmasında bir sakınca yok ama ''TV 100 muhalif değil'' demelerine şaşırıyorum. Bu bir, arada kalmışlık aslında. Seçim sürecinde; ''Onu bunu bilmem, TV100'ün transfer stratejisi bence çok başını ağrıtır'' demiştim. Çok da ağrıttı zaten. Çünkü ''Çok seslilik'' ile ''Her kafadan bir ses gelmesi'' aynı şey değildir. Televizyonların eşit ağırlıklı yayın yapması taraftarıyım ama bu demek değildir ki herkese ''Sen de haklısın, sen de haklısın'' dercesine dengelemeye çalışılsın. O zaman çorba oluyor işte. 

Seçim sürecinde muhalif isimleri kadrosuna katmaya başlayan TV100 için kulislerde soru işaretleri konuşuluyordu. Zaten medyada olup biten ne varsa herkes beni arayıp sorduğu için, şimdi biz bu konuyu dile getirmezsek de olmazdı. Özetle şöyle girelim konuya, Hükumete yakın oldukları düşünülüyor ama öyle değiller ve muhalefete net destekleri de yoktu. Kendilerince her türlü seçim sonucuna göre erkenden pozisyonlarını alıyorlardı. Ekrana yansıyan bu şekildeydi. 

Kendi bünyelerindeki haber sitelerinde her gün muhalefeti şişiren anketler yayınladılar. Alt satırlarda detaylarını anlattığım gelişmelerden sonra hemen her bir spikeri canlı yayında ''Muhalif kanal'' olduklarını net biçimde ilan etmiş oldular. Olaylar üzerinden hükumete öyle laflar dokundurdular ki ''Halk TV mi izliyoruz acaba'' çelişkisine düştüğüm anlar oldu. ''Bu yapıcı eleştirilerimi dikkate alırsanız diye düşünüyorum'' derken, beklenmedik bir şey oldu.  


HABERLERİN KALDIRILMASI İÇİN TALEPTE BULUNDULAR 

Spikerlerinin ekranda ''Basın Özgürlüğü'' diye duyar kastığı günlerde canlı yayında SADAT krizi olmuştu. Hepimizin izlediği SADAT reklamı 3 aydır TV 100'de yayınlanıyor olmasına rağmen sanki yönetimin bundan hiç haberi yokmuş gibi faturayı reklam departmanına kestiklerine hepimiz şahit olmadık mı? TV 100 bünyesindeki tüm sitelerde de haber olmadı mı bu konu? Ben de herkes gibi yayında olan konuyu dile getirdiğim için bana bile ''Haberi kaldır'' uyarısı yaptılar. Halbuki ''Benimki haber değil, dünya alemin ekranda gördüğü bir şeyi yazıya dökmekti. En ufak bir itham yoktu. Çünkü her şey canlı yayında olmuştu.'' 

Fakat, kanalın kuruluş aşamasında her gün beni arayan TV 100 yönetimi, bir telefon edip benden ricada bulunmak veya sormak yerine, bize yazılı uyarı göndermeyi tercih ettiler. Ben 30 yıldır her kanalla ilgili yüzlerce yazı yazdım, ilk defa böyle bir şey yaşadım. En sert denebilecek eleştirilerimde bile muhatapları arayıp iletişim kurdular. Güzelce konuyu masaya yatırdık. Televizyonculukta bu işler böyle olur. Gazeteciler yazarak, bizler ise konuşarak işleri hallederiz! Her zaman söylerim, ''Televizyoncu değil de gazeteciyi televizyona yönetici yaparsan'' bizim sektörün karşılıklı iletişimden geçtiğini bilmez ve ''Yazıyı kaldır'' diye mail atarlar. 

İşin enteresan kısmı, yüzlerce haber sitesine gönderdikleri o uyarı yazısındaki linklerin hepsini tek tek inceledik ve bizim haricimizde hepsi başka bir konuda Necat Gülseven hakkında itham ve iddialarda bulunmuşlar. Buna itiraz edilmesini anlarım. Fakat bizim diğerlerinden tamamen farklı bir konu olan ve TV 100 ekranında gerçekleşen ''reklam krizini'' anlatmamız da aynı dosyaya koyulmuş ona çok şaşırdık. Hatta, ''Yanlışlıkla mı bize göndermişler'' diye düşünmedik de değil. O günkü yazımızın neresinden rahatsız olduklarını anlamak güç. Herkesin bildiği ve ekranda canlı izlediği bir şeyi benim buraya yazıp yazmamam önemli olmadığı için, hiç itiraz etmeden rahatsız oldukları SADAT kısmını kaldırdım ama her şeyin canlı yayında gerçekleştiği o anlar hafızalarda kaldı. 


MUHALİF MEDYA SİTELERİNDEN TV100'E ÖZEL DESTEK 

Dikkatinizi çekti mi bilemiyorum ama ilk benden duymuş olun. TV 100'ün muhalif ''Medya Haber Siteleri'' ile resmi bir bağı olmasa da, uzun zamandır o sitelerde ''TV100'e özel haberler'' ile öne çıkarıldığı gözümden kaçmıyor. Özellikle bilinen 4 tane muhalif medya haber sitesinin uzun zamandır TV100'e verdiği ayrıcalıklı destek, TV100'ün muhalif olup olmadığı konusunda bize sinyaller veriyordu. Evet, TV 100 konuşulmaya değer dikkat çekecek işler yapıyor ama bu siteler diğer kanallara göre biraz daha fazla ayrıcalık tanıyarak öne çıkartıyor. 

Ajanslarla çalıştıkları için haber sıkıntıları olmamasına rağmen TV100 web sitesinden alıntı haberlere de çok fazla yer veriyorlar. Hatta ortak başlık atıldığı da çok oluyor. Biz bunu yılların tecrübesiyle fark ediyoruz. ''Bir şey diyorsam da bir bildiğim vardır'' diye uyarmıştım ama artık gizlisi saklısı kalmadı. Spikerleri yakın zamanda yaşanan reklam krizinde ''muhalif açıklamalarla'' ekranda her şeyi yansıttılar artık. Yani TV100 ile medya sitelerinin bağının olup olmadığının pek bir anlamı kalmadı. Artık muhalif kanallar kategorisine alabiliriz. 

Kağıt üzerinde bir resmiyeti görünmüyor ama medya siteleriyle aralarında bağ olduğu net hissediliyordu. Sakıncası yok tabii ki. Aslında ben tüm diğer medya sitelerinden de bahsediyorum ama yazımızdan sonra, Ömer Özgüner, Selim Akçin ve Cengiz Semercioğlu'nun sahibi olduğu bilinen Medyatava'nın künyesindeki adres kısmına ''TV100 binası'' diye belirtilmeye başlandı. Bir firma ismi de var tabii ki ama kurumsal olarak 3N Medya Grubu ile bir bağ halen görünmüyor. 

TV 100'ün kendi binası yok. Profilo AVM içerisinde en üst katta kiralık olarak faaliyet gösteriyorlar. Yani künyeye ''TV 100 binası'' yazılmış olması sadece ismin geçmesini sağlamak veya adres kolay bulunsun diye yapılabilir. Herhangi bir medya haber sitesinin adres kısmında ''ATV Binası'' yazsa, ''Hah bunlar...'' diye konuya giriş yaparlar için söylüyorum. Bir de o pencereden bakın. 

Eleştirdiğim o diğer medya sitelerinde birbirini desteklercesine bizim yazımızdan hemen sonra; ''3N Medya bünyesinde Medyatava...'' diye bir cümle kurulmuş. ''Ne zaman satın alındı da biz duymadık?'' diye yeniden araştırdım bu konuda hiç haber de yoktu. Neyse ben onu da daha sonra detaylandırırım. 

Şimdi bir de Türkiye'deki tüm ''Medya Haber sitelerine'' şu gözle bakın: Sözde medya sitesi ama her gün manşetten; ''Seçim anketi. Aradaki fark açılıyor'' diye hep aynı başlığı atıp, Başkan Erdoğan ve Devlet Bahçeli'nin üzgün ifadeli, Muhalefet liderlerinin tümünün filtreli parlatılmış fotolarıyla sundukları algı haberleriyle muhalefet rüzgarı yapan, sözde ''Medya Haber Siteleri'' ama özde, ''Sosyal Medyayı Salladı'' başlığı altında ''Çıplak Kadın Galerileri'' ile tıklama peşinde koşan, ''Hafta sonu paparazzi eki imajlı'' bu siteleri tekrar ziyaret ederseniz bana hak vereceksiniz. Eğer bu sitelerin TV100 ile arasında bir bağ varsa, içeriklerin aynı çatıdan çıkması sebebiyle görüş farkları da yoktur zaten. İşte kulislerde konuşulanların cevabı da bu olabilir. (Bunları reklam krizinden çok önce yazmıştım. Sonrasında zaten her şey açığa çıktı.) 

TV 100 SOSYAL MEDYA İÇERİKLERİ TEPKİ ALIYOR 

Bir televizyonu hiç bu kadar çok eleştirmek istemem ve çoğu konuyu da görmezden gelip kendimce zaman veriyorum ama bunları da söylemezsek olmaz. TV 100'ün spiker imajından çok, fotomodelliğe yelken açmış gibi görünen haber sunucuları izleyicilerden tepki alıyor. Bu tepkiyi, paylaşılan haber veya fotoların altına yazılan sosyal medya yorumlarından da bariz olarak görebilirsiniz. Yıllık mı reklam verdiler ne yapıyorlarsa takip etmiyorum ama ben bile günde 4 kez karşılaşıyorum. Böyle basit işlerle popülarite yakalamaya çalışmak Latin Amerikan ülkelerinin az gelişmiş kanallarında olur. Spikerlere bazı standartlar getirmek lazım. 

TV 100'ün sosyal medya hesaplarında da, haber değeri taşımayan dejenere paylaşımlar çok göze çarpmaya başladı ve tepki alıyor. Biz uyarmış olalım da siz yine bildiğinizi yapın. 


TV 100 HABER KANALI YENİLENDİ 

Kuruluş aşamasından beri görüştüğüm Alican Değer'e ''TV100'ün RTÜK başvuru formunun hazırlanması'' ve kanalın teknik kurulumuyla ilgili destekler vermiştim. TV100'ün yayına başladığı ilk günlere kadar devam eden irtibatımızla, ''TV100'ün ilk yayın anı, ilk reji ve stüdyo görüntülerini de yine ilk defa fortunaTV yayınlamıştı.'' 

2022'de yeni reji ve stüdyolarıyla kanal kendini yenilerken kadrosunu da genişletti. Candaş Tolga Işık, Cengiz Semercioğlu, Çağla Atlı, Deniz Gürel, Ela Rümeysa Cebeci, Erol Mütercimler, Ertan Özyiğit, Gizem Çetin, Hande Aydemir, Kerem Kırçuval, Oğuz Haksever, Okan Bayülgen, Osman Kenan Çapoğlu, Pınar Işık Ardor, Serap Belovacıklı gibi isimler TV 100 ekranlarında. 


TV100 ANA HABER SPİKERİ ECE ÜNER OLDU 

Son olarak Ece Üner de TV 100'ün transferleri arasına girdi. 


TV100 UĞUR DÜNDAR'LA HAFTALIK PANORAMA 

Uğur Dündar da artık TV 100 ekranlarında yeni bir programla yer alacak. 


OKAN BAYÜLGEN TV100'DE 

TV 100'ün ilk günlerinden beri kanalın lokomotifi olan programıyla Okan Bayülgen, ''Uykusuzlar Kulübü'' ile 2022'de de ekranlarda olacak. 


TV 100 HAKKINDA İLK HABERLERİMİZ 

İlk defa fortunaTV'de yer alan bilgilere göre, TV100 Haber Kanalı programlı yayın yapacak. Yani ağır haber yoğunluğu değil, eğlence yayınları ve lifestyle içeriklerle daha renkli bir haber kanalı formatı hazırlanıyor. Okan Bayülgen haftada 1 gün Cumartesi geceleri ''Uykusuzlar Kulübü'' isimli programını yapacak. Okan Bayülgen'in Mecidiyeköy Torun Center'daki mekanının yine Mecidiyeköy'deki TV100'ün binasına yakınlığını da her ikisini bir arada yürütebilmesi açısından bir avantaj olarak görüyorum. Malum İstanbul trafiği her işte hesaba katılır. 


TV100 diğer transferlerin görüşmelerine de devam ediyor. Son olarak Murat Güloğlu, Emre Buga, Ceren Akdağ, Hilal Ergenekon, Cengiz Semercioğlu, Seren Serengil, Nazlı Bolak ve Yasmin Erbil de ekibe dahil oldu. TV100'ün yeni logosu artık tescil edildiğine göre paylaşabilirim. Mevcut yayınları (eski Balıkesir TV 100) frekansından devam eden TV 100 Haber Kanalı, 29 Nisan 2019'da resmi yayına geçmiş oldu. TV100 ve 3N Medya Grubu hakkında bilgileri burada paylaşmaya devam edeceğim. (Yeni gelişmelerde yazımız güncellenir) 


Bu haber ilk defa fortunaTV'de | Ünlü sanatçı Ebru Yaşar'ın eşi Necat Gülseven'e ait 3N Medya Grubu, TV 100, Bizim EV TV, VIVA TV, Show Radyo ve Radyo Viva'nın yeni sahibi oldu. 3N Medya Grubu kendi bünyesindeki TV 100 Kanalını ulusal bazlı haber kanalı olarak dönüştürdü. Bizim de komşumuz olan Mecidiyeköy Profilo AVM'de stüdyolarını kuran kanal, ''Nisan'da başlar'' diyerek tahmin ettiğimiz gibi bugün (29 Nisan 2019) yayına başladı ama teknik hazırlıklar sebebiyle tam zamanlı yayın için küçük bir gecikme oldu. 

3N MEDYA GRUBU 

Necat Gülseven'e ait 3N Medya Grubu bünyesinde, Bizim EV TV, VIVA TV, TV100, Show Radyo ve Radyo Viva bulunuyor3N Medya'nın yatırımları ve büyümesi devam ederken, kısa süre sonra yeniden atağa geçerek Habertürk TV'yi satın almak üzere görüşmelere başlanmıştı. ''Satışa SHOW TV'nin de dahil olması mümkün, çünkü kanalda bazı yapımlar final yapmaya da başladı. Satış her an gerçekleşebileceği için biz de şimdilik yazımızı detaylandırmak için beklemeye geçiyoruz'' demiştik. TV 100 için yeni projeler göz önünde bulundurulursa Show TV ve Habertürk TV'ye ihtiyaçları olmadığını düşünüyorum. Viva TV'yi Show TV gibi, TV 100'ü de Habertürk TV gibi kullanabilirler. İçini doldurabilecekleri her markayı en üst seviyeye çekmek mümkün. (Yeni gelişmelerde yazımız güncellenir) 



TV 100 Frekans: 
Türksat 12729 Dikey (V) 30000 
Digitürk: 37
D-Smart: 37



VIVA TV ÇOK ÖNEMLİ BİR MARKA 

VIVA TV, Show Radyo ve Radyo Viva'yı Mayıs 2013'de ''Planet Yerli Televizyon Yayıncılığı AŞ'' satın almıştı. Önemli bir dinleyici kitlesi olan Show Radyo ve Radyo Viva günümüze kadar bilindik yayın anlayışını devam ettirdi. Fakat VIVA TV kimin ellerinde geziyor, ne yapıyorsa kelimenin tam anlamıyla ''Yerlerde sürünüyordu''. Aslında uzun yıllardır VIVA TV için ayrı bir başlık açıp burada bazı konulara değinmek istemiştim ama televizyon kanalı o kadar berbat durumdaydı ki ''yazmaya değmez'' diyerek erteliyordum. Viva gibi değerli bir ismi doğru biçimde kullanamayan yatırımcılara hep hayret ediyordum. Her ne kadar bizdeki Viva Türkiye imajı kötü olsa da, Dünyada televizyon sektöründe ''VIVA TV'' ismi çok çok değerli bir markadır. Çünkü Dünya'da MTV'den sonra ilk akla gelen müzik televizyonu Alman Viva Müzik Kanalıdır. Arada isim benzerliğinden başka hiç bir bağ olmasa da yasal olarak Türkiye'de Viva TV ismini kullanan bir kanalın bu kadar kötü işletiliyor olmasına üzülürdüm. 

Kanal satın almak için beni arayan hemen her yatırımcıya da önerdiğim bir kanaldı Viva TV ama bir türlü uygun yatırımcı çıkmamıştı. Kocaeli'nin genç iş adamı Bilal Şirin (28) 14 Ağustos 2018'de Planet Yerli Televizyon A.Ş. kanallarını Şirin Medya olarak satın aldı. Bu satışla birlikte Viva TV, Show Radyo, Radyo Viva ve Dijibox ile yeni bir medya grubu oluştu. Sektörde herkes Show Radyo ve Radyo Viva üzerinden haberler yapsa da bu satın almada en büyük marka VIVA TV olmalıydı. Sebebini yukarıda anlatmıştım. 

VIVA TV markasının içi doğru biçimde doldurulsa beklenmedik bir etki yapacaktır. Tabii ki bunu bir müzik kanalı olarak değil, ismini de göz önünde bulundurursak tematik eğlence kanalı olabilir diye düşünüyorum. Klasik eğlence kanalı değil tabii ki. ''Viva'' İspanyolca ve bazı dillerde ''Canlı, eğlenceli, hayat dolu, neşeli'' anlamına geliyor. Bu anlamı müzik haricinde farklı bir kategoriyle doldurabilirlerse ortaya güzel bir tv kanalı çıkar. ''Müzik hariç'' diyorum çünkü müzik kanalının hiç bir etkisi / faydası olmaz, hatta zararı olur. Satış haberi duyulduğunda ''VIVA TV için aklıma gelen çeşitli projeler var. Başlangıçta milyonluk bütçeler harcamadan, emin adımlarla mütevazı başlayıp, en üst seviyeye çıkarılabilecek bir televizyon olabilir VIVA TV. Böyle bir fikri benimseyecek olurlarsa fikirlerimle ben de yardımcı olabilirim.'' demiştim ama kısa süre sonra medya grubu yeniden satıldı. İş insanı Necat Gülseven 3N Medya Grubu'nu oluşturdu. 

4 yorum:

  1. Kanal1 tv den haber var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınızı ilgili haberin altına yazınız. http://www.fortunatv.com/2010/01/bloomberg-ht-kanal-1-yerine-yaynna.html

      Sil
  2. haber kanalı sayısını düşürsünler bu kadar haber kanalına ihtiyaç var mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatırımcılar seçime odaklı haber kanalı kurmak istediği için bu kadar çoğaldı. Seçimden sonra bir kısmı kapanır zaten.

      Sil

Düzgün dille ve itham hakaret içermeyen yorumlarınız, editör onayından sonra yayınlanmaktadır. www.fortunaTV.com

🛒 ALIŞVERİŞ